Dodaj ogłszenie | za darmo, bez logowania, szybko

TWI - szybkie wdrożenie pracowników do nowych zadań


Treść ogłoszenia:
Data: 24 - 25 września 2015
Miejsce: Sopot, Klub Żeglarski NAVIGO
Cena: 1 500 zł netto/szkolenie
Godziny sesji:
czwartek: 10.00 - 17.30
piątek: 8.00 - 15.30
Opis i cel szkolenia:
Warsztatowe szkolenie TWI odpowiada na potrzebę szybkiego i efektywnego szkolenia stanowiskowego nowego pracownika lub przystosowanie pracownika do nowych zadań i prac.
Głównym celem szkolenia jest praktyczne poznanie narzędzia odpowiadającego na problem rotacji, zbyt długiego czasu wdrożenia pracownika, podnoszenia kwalifikacji i rozszerzenia elastyczności pracowników w procesach usługowych z wykorzystaniem matryc kompetencji i metody TWI.
Choć samo narzędzie powstało, by wspierać firmy produkcyjne, okazuje się, że w rzeczywistości jest ono bardziej skuteczne w procesach usługowych i biurowych
Korzyści ze szkolenia:
- Zdobycie wiedzy z zakresu projektowania instruktażu stanowiskowego w środowisku usługowym dla różnego rodzaju typów prac
- Nabycie praktycznych umiejętności prowadzenia instruktażu stanowiskowego
- Poznanie technik i sposobów przekazywania wiedzy podczas szkoleń stanowiskowych
- Rozwinięcie umiejętności w zakresie tworzenia skutecznych instrukcji stanowiskowych
- Pogłębienie wiedzy o metodach weryfikacji kompetencji zdobytych przez pracowników
- Poznanie zasad wyznaczania celów dla elastyczności pracowników
- Nauka technik planowania ścieżek szkoleniowych i zarządzania nimi
Grupa docelowa:
-Szefowie/Managerowie działów
-Kierownicy, pracownicy, specjaliści różnych działów – osoby odpowiedzialne za wdrażanie nowych pracowników i realizację szkoleń stanowiskowych
-Pracownicy Działów Szkoleń i Działu Zarządzania Zasobami Ludzkimi
-Managerowie Lean
-Liderzy i koordynatorzy Lean
-Pracownicy działów jakości i zarządzania procesami
-Eksperci do doskonalenia procesów
Program szkolenia:
-Identyfikacja najistotniejszych barier w procesach szkoleniowych nowych pracowników
-Skuteczne instrukcje stanowiskowe - narzędzie pracy czy martwy dokument dla wytrwałych?
-Charakterystyka pracy usługowej i jej wpływ na formę instrukcji stanowiskowych i zakres instruktażu:
-praca rutynowa
-praca nierutynowa
-praca techniczna
-praca specjalistyczna
- Wprowadzenie do TWI (Training within Industry):
- Zasady podziału pracy z wykorzystaniem APP (Arkusza Podziału Pracy)
- Analiza elementów pracy
- Identyfikacja punktów krytycznych i ich przyczyn
- Zasady wprowadzania usprawnień w podziale pracy
- Poprawny instruktaż stanowiskowy według TWI
- Projektowanie instrukcji szkoleniowych
- Dobre i złe praktyki szkoleniowe - czego należy unikać
- Analiza sposobu szkolenia
- Prowadzenie instruktażu według 4 kroków TWI
- Symulacja instruktażu TWI
- Weryfikacja i monitoring zdobytych umiejętności
- Nadzór i opieka nad nowym pracownikiem
- Ustalanie kwalifikacji wg TWI -projektowanie egzaminu stanowiskowego
- Powiązanie systemu szkoleń TWI z matrycą kompetencji
- Zasady planowania szkoleń rozwojowych i weryfikacja posiadanych już umiejętności
- Organizacja szkoleń stanowiskowych i zasoby
- IMP (Instruktor Miejsca Pracy) - zasady wyboru i rola IMP
- CIP (Certyfikowany Instruktor Pracy) - znaczenie funkcji CIP
- Podział zadań i odpowiedzialności w zarządzaniu procesem szkoleń stanowiskowych
- Planowanie ścieżek szkoleniowych w firmie usługowej z wykorzystaniem TWI
- Definiowanie ścieżek rozwoju
- Budowanie zakresu szkoleń w ramach danej ścieżki
- Projektowanie narzędzi i materiałów szkoleniowych
- Narzędzie do zarządzania systemem szkoleń stanowiskowych w firmie usługowej
Forma szkolenia:
- Szkolenie w całości oparte na realnych przykładach procesów usługowych z różnych branż, dodatkowo wiele różnych zadań, ćwiczeń i prac w zespołach zadaniowych
Materiały przekazane/wypracowane podczas szkolenia:
- Prezentacja szkoleniowa (wydruk)
- Arkusz Podziału Pracy (formatka w wersji drukowanej i elektronicznej)
- Arkusz Podziału Pracy (wypracowany w zespołach dla przykładowych stanowisk w procesach usługowych)
- Instruktaż stanowiskowy na wybranym procesie (wypracowane w trakcie szkolenia)
- Przykładowa ścieżka szkoleniowa dla wybranego przypadku ze środowiska usługowego (wypracowane w trakcie szkolenia)
- Matryca kompetencji (formatka w wersji elektronicznej)
- Formularz do egzaminu stanowiskowego
- Formatka do zarządzania procesem szkoleniowym (narzędzie Excel)
Prosimy o zapisy poprzez stronę http://lean.info.pl/szkolenia/kaizen-w-firmie-uslugowej-budowa-kultury-i-zaangazowania-pracownikow-w-ciagle-doskonalenie/ lub mail: ahromiak@lean.info.pl
Zdjęcie piewsze
Autor: Agnieszka Hromiak | 2015-09-07 11:07:35
Email: ahromiak@lean.info.pl
Lokalizacja: Pomorskie (Sopot)
Podobne ogłoszenia:

OSTATNIO SZUKANE OGŁOSZENIA:

szukam, szukam dalej,